úterý 20. března 2018

Výlet na Helfštýn


PRVNÍ TÝDEN V PRÁCI SPJAT S VÝLETEM NA HELFŠTÝN  


Vítám Vás milí čtenáři u dalšího článku!

 Tentokrát přináším článek z trošku jiného soudku. Ale to už můžete posoudit sami J

 A začneme hned tou příjemnější zprávou, alespoň teda pro mě! 12.3.2018 byl pro mě den D a to doslova! Po skoro čtyřech měsících jsem opět dala autogram na pracovní smlouvu a tím se „upsala ďáblu“ J Tohle přirovnání samozřejmě beru s nadsázkou jelikož já svojí práci miluji!


 Jak většina z Vás ví, dělám pokladní a průvodkyni na jednom krásném starém hradě ze čtrnáctého století na prahu Moravskoslezského a Olomouckého kraje – na SOVINCI! Tuhle práci už mám letos pátým rokem, ale teprve od minulého roku jako svoji hlavní práci na pracovní smlouvu a to, i když je to práce sezónní. Samozřejmě jako každá jiná práce má i ta má nějaké tmavší stránky, kterých naštěstí není mnoho a ani Vám je nebudu popisovat. Těch světlejších a barevnějších stránek je totiž mnohem více! Patří mezi ně naše parta průvodců, která se letos rozrostla o dalšího člena – tímto zdravím svého nového kolegu J . Ale bez jednoho velmi důležitého člověka by to u nás nebylo takové jaké to je. Mám na mysli našeho („vládce náš – slunce naše jasné“) pana kastelána Koutného. Je to chlap na svém místě a pro mě výborný šéf. Navíc díky němu jsem se mohla dostat na místo, kam jsem chtěla už od minulého roku podívat – na hrad Helfštýn. A právě o tomhle pracovním výletu, který se konal včera tj. 19.3.2018, bude dnešní větší část článku. Jdeme na to! J

U vstupní brány hradu Helfštýn

 Hrad Helfštýn je zříceninou hradu, který se nachází zhruba 3 km od Lipníka nad Bečvou (od Sovince autem jsme jeli zhruba dvě hodinky a cesta byla velmi příjemná). Okolí hradu lemují zalesněné kopce a tím výhled z okýnka na zadním sedadle byl fantastický! Líbilo se mi, že hrad jako samostatný je, stejně jako Sovinec, ukryt před ruchem civilizace na kopci, ale to tehdy (13.-14.stol.) bylo pro stavbu hradů úplně normální. Osobně jsem od Helfštýna čekala něco podobného jako od Sovince – tím myslím vybavené expozice, oddělená nádvoří branami a celkově mnohem menší stavbu. Proto mě překvapilo, že krom mincovny, expozici kovářství a výstavního sálu zde žádné vybavené místnosti nebyli a ani nejsou. Průvodci vedou návštěvníky venkovní trasou, kterou bohužel mají navíc letos zkrácenou kvůli probíhajícím stavebním pracím. A navíc, víte že Helfštýn je velmi mohutná „zřícenina“? Nečekala jsem, že to bude až tak velké ale velmi příjemně mě to překvapilo a to i když nám do zad i do tváří foukal ledový vítr a počasí nám zrovna moc nepřálo. Celou prohlídkou nás provázel pan kastelán Bc. Jan Lauro a patří mu můj velký dík! Prohlídka byla velice zajímavá a dostatečně i zábavná. Velice příjemně mě překvapilo i to, že když jsem chtěla v pokladně zakoupit suvenýry (turistickou vizitku, pohledy a magnetku pro R.) nebyl problém a vyšli mi vstříc i když hrad byl oficiálně zavřený. Tímto bych chtěla zároveň všem poděkovat – těm co s námi jeli, panu kastelánu ze Sovince a kolektivu hradu Helfštýn za jejich vstřícnost a ochotu!


Po celém hradě najdete různé kované výrobky, kterými je Hlefštýn proslaven. 













 Za zapůjčení telefonu na pořizování fotek děkuji svému kolegovi, jelikož ten můj mi moje drahé kočky hodily vykoupat do dřezu s vodou :-D
 Doufám, že fotografie v článku se Vám líbí :)

 Nadcházející víkend se u nás na hradě ponese v duchu uklízecího víkendu a já se na něj strašně těším! A Vy se už teď můžete těšit na článek, který uklízecí víkend bude popisovat! :)

 A jelikož nám dnes začalo astronomické JARO a s ním se mílovými kroky blíží Velikonoce, dovolte mi vložit video, které Vás právě vtipnou formou zve na akci VELIKONOCE NA SOVINCI!

Doufám, že dnešní trošku jiný článek plný fotek s videem se Vám líbil! Dejte mi to to vědět do komentářů, každý jako obvykle oslavím láhví šampaňského! Já se na Vás už teď těším u dalšího článku! 

Užívejte si JARO plnými doušky,

Vaše 




Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Váš čas k napsání komentáře! :*

Nejnovější článek

KNIŽNÍ VÝZVA 2019